System Log — czym jest?

Infrastruktura IT wykorzystywana przez firmy potrafi być coraz bardziej skomplikowana. Mimo wszystko opiera się wciąż na podstawach, takich jak system LOG. Czym on jednak jest i do czego można go wykorzystać?

Co to system Log?

System Log w informatyce to tak zwany dziennik, w którym zapisywane są wszystkie informacje na temat działań systemu informatycznego bądź komputera. Wykorzystując system Log można wykryć na przykład nieprawidłowości w systemach IT używanych przez firmę. 

Proces anonimowego zgłaszania naruszeń — na czym polega?

Nieprawidłowości w system Logu mogą czasem stanowić naruszenia prawa unijnego, które są oczywiście niepożądane w firmie. Aby umożliwić ich bezpieczne zgłoszenie powstała dyrektywa ochrona sygnalistów. Będą oni mogli wraz z procesem anonimowego zgłaszania naruszeń poinformować firmę o odkrytych nieprawidłowościach w bezpieczny sposób.

Ochrona sygnalistów jest w tym o tyle ważna, że w niektórych firmach zgłoszenie naruszeń może być uznawane za coś nieakceptowanego. Dlatego, by zabezpieczyć takie osoby powstała dyrektywa Unii Europejskiej o ochronie sygnalistów. W jej ramach przedsiębiorstwa już niebawem będą zmuszone do wprowadzenia systemów do obsługi zgłoszeń.

Na czym będzie polegać systemowe zarządzanie zgłoszeniami?

Proces, jakim jest systemowe zarządzanie zgłoszeniami, będzie polegał na wykorzystaniu specjalnego programu, w którym dostępne będą stworzone przez sygnalistów anonimowe zgłoszenia. Jednym z wymogów, który będzie musiał spełniać system do obsługi zgłoszeń, jest właśnie anonimowość zapewniana przez ten program.

Chcąc wprowadzić w swojej firmie system do obsługi zgłoszeń lepiej nie zwlekać. Póki co te rozwiązania nie cieszą się jeszcze wielką popularnością, gdyż nie są jeszcze wymagane. Niebawem ma to się zmienić. Dlatego warto poznać program Oxari Sygnalista, o którym więcej dowiesz się na stronie: https://www.oxari.com/pl/produkt/sygnalista. Jest to specjalne oprogramowanie, które umożliwi stworzenie procesu anonimowego zgłaszania naruszeń